Monday, January 25, 2016

PENGEDAR SHAKLEE KINRARA: ATASI RAMBUT BERUBAN DENGAN SUPPLEMENT SHAKLEE


Assalammualaikum Dan Salam Kasih Sayang..



Rasa malu nak tengok cermin. Umur muda lagi rasanya, tapi berhelai-helai rambut yang berwarna hitam sudah bertukar warna menjadi putih (berkilau lagi tu). Kalau perempuan boleh rasanya sorok dalam tudung (bagi yang bertudunglah)... yang lelaki?? Biasanya langkah akhir botakkan je lah kepala tu kan??. hihih...

Kebiasaannya, warna rambut bagi penduduk asia adalah berwarna hitam. Rambut boleh kehilangan warna kerana disebabkan oleh kekurangan melanin iaitu bahan pewarna semulajadi yang terdapat dalam tubuh manusia yang dikenali sebagai pigmen. Kewujudan uban normalnya dikaitkan dengan orang tua kerana semakin usia meningkat, penghasilan pigmen akan menurun. Itu normal !! Yang beruban sebelum waktu ni macam mana pulak?? Beruban awal juga dikenali sebagai 'premature greying'.

Faktor beruban awal

1. Keturunan

Kalau ada ibu atau ayah yang beruban masa muda, berkemungkinan anda pun akan mengikut jejak langkah.

2. Kekurangan vitamin B

Kekurangan vitamin B akan menyebabkan berlakunya pigmen. Banyakkan pengambilan makanan yang mengandungi vitamin B seperti beras merah, kuning telur, gandum dan kacang hijau bagi mempertingkatkan kesihatan rambut.

3. Kuat merokok

Merokok pun boleh beruban masa muda?? Yelah... nikotin yang terkandung dalam rokok boleh menghapuskan zat dan gizi yang diperlukan oleh rambut.

4. Tekanan

Tekanan menyebabkan vitamin B berkurang dalam badan dan ini menyebabkan berlakunya uban lebih awal. Tekanan berlebihan akan mempengaruhi aktiviti hormon.

5. Penggunaan bahan pewarna rambut

Penggunaan bahan pewarna rambut yang tidak sesuai boleh menjadi punca kepada tumbuhnya uban. Jangan sesekali menggunakan sebarang produk tanpa mengetahui kesan sampingannya. 


CARA MENGATASI MASALAH RAMBUT UBAN

1. Ambil makan tinggi protein.

2. Tambah pengambilan vitamin B complex dan vitamin B5 dapat membantu mencegah proses perubahan akibat kekurangan nutrisi. Nutrisi daripada vitamin memberi warna pada rambut.

3. Amalkan vitamin E. Vitamin E baik untuk merangsang peredaran darah di kulit kepala bagi melambatkan pertumbuhan uban.

4. Cegah stress. Uruslah stress dengan baik agar tidak menjadi punca tumbuhnya uban. Terutama pelajar yang banyak tekanan dalam aktiviti harian, usahakan menguruskan stress dengan santai.


BAGAIMANA SUPPLEMENT SHAKLEE MENGATASI MASALAH RAMBUT UBAN




1. ESP

Terdapat 9 asid amino penting dalam ESP. Asid amino sangan penting dalam membina otot, rambut, kuku, darah organ kulit dan lain-lain.




2. Vitamin B-complex

Vitamin B-complex membantu dalam menangani masalah uban terutama yang beruban sebelum waktunya. Tubuh memerlukan 8 jenis vitamin B dan 5 daripadanya adalah untuk rambut. 

(a) Vitamin B3 (Niasin) 

Ia sangat baik dalam memperbaiki aliran darah ke kulit kepala

(b) Vitamin B5 (Pantotenik)

Selain dari mengatasi rambut gugur, Vitamin B5 juga untuk merawat masalah uban.

(c) Vitamin B6 (Piridoksin)

Menghasilkan melanin bagi mengelakkan rambut beruban. Juga mengelakkan rambut gugur.

(d)  Vitamin B12 (Sianokobalamin)

Mengatasi masalah rambut gugur

(e) Biotin

Biotin berfungsi menghasilkan keratin dan mengatasi masalah rambut gugur. Ia juga berupaya mengawal rambut beruban 



3. Vitalea

(a) Menyediakan asas nutrisi
(b) Memastikan sel hidup
(c) Pertumbuhan sel baru
(d) Pertumbuhan rambut, otot, kuku dan hormon


Zana adalah Pengedar Sah Shaklee. Jika nak beli apa-apa produk Shaklee, boleh hubungi zana segera. Ready Stock. 

Nama: Zanariah Binti Hussin
ID SHAKLEE: 1124178
Email: zanariahhussin2@gmail.com
Call / WhatsApp : 011-2129 2428
FB: Zanariah Hussin


Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM 78.90 sahaja termasuk pos (seumur hidup) dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 

Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SAUJANA PUCHONG, PUTRA PERDANA, SERI KEMBANGAN, USJ, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, DAMAI UTAMA PUCHONG, GIANT BANDAR KINRARA, BANDAR KINRARA 1,2,3,4&5, TAMAN KINRARA, PUTRA PERDANA, PUNCAK JALIL, BUKIT JALIL, TAMAN EQUINE, SERI KEMBANGAN boleh hubungi zana (011-2129 2428) untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Zana akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Post a Comment
Copyright to Zana vitamin shop
Designed by UMIESUEstudio 2015